Dag 55 tot Dag 59 koh samui - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jordy Koolhof - WaarBenJij.nu Dag 55 tot Dag 59 koh samui - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jordy Koolhof - WaarBenJij.nu

Dag 55 tot Dag 59 koh samui

Door: Jordy koolhof

Blijf op de hoogte en volg Jordy

01 September 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Dag 55 ( 26 Augustus) Koh Samui

Na een korte bootreis kwamen we aan op Koh Samui. Koh Samui wat van afstand klein lijkt, maar eigenlijk redelijk groot is wanneer je er op bent. De plek waar we aankwamen heette big budha en er stonden overal taxi chauffeurs op ons te wachten. Wij hadden die keer niet allemaal op de zelfde een hotel geboekt, maar op verschillende plekken op het eiland. Nick en Albina verbleven in het vis dorpje en de rest verbleef in Lamai, wat ongeveer 20 minuten van elkaar af lag. Met de taxi werden dus ook Nick en Albina als eerste afgezet. Toen we met de taxi iets verder reden kwam er ineens een scooter achter een auto vandaag. Wat er gebeurde was dat de man op de scooter van zijn scooter sprong en de scooter tegen de auto kwam en vervolgens reden we over de achterband van de scooter. Even schrikken natuurlijk, maar de taxi chauffeur ging naar buiten en bleef maar lachen dus het zat wel goed. Het was overigens een hele aardige man, hij had ons snoepjes en vertelde wat feitjes over het eiland. Hij zette ons af bij Samui Beach Resort in Lamai. Een redelijk groot resort met een mooi zwembadje aan het strand.

We hebben heel even gezwommen en zijn daarna per scooter het eiland gaan verkennen. Het was een weg waarbij eigenlijk weinig te zien was van het eiland. We reden over een soort ringweg en zonder dat we het wisten waren we ook al het eiland over gestoken. Daar werd het ook tijd om wat te eten. Ik en Michiel aten ergens een heerlijk bord kip met rijst en annanas voor €1.75 en de dames wilden nog niks hebben. Na 1 minuut weer gereden te hebben kwamen we op een klein eet marktje aan het water. Hier kochten we nog 4 grote loempias van 25 cent per stuk en een overheerlijke fruitshake van 75 cent. We hadden weer genoeg energie om door te rijden. Op den duur stopten we weer ergens aan het strand. We zijn een stuk over dit strand gaan wandelen en gingen op zoek naar de goede accommodatie voor de rest van de nachten voor ons allen. Het begon op den duur een klein beetje te sputteren en we zijn maar weer door gereden. We brachten een bezoekje aan het plekje van Nick en Albina, het vis dorpje.

We dropten onze scooters ergens en liepen langs het strand richting het dorpje. Bijna gelijk kwamen we een heel mooi hotel tegen die ons wel wat leek voor de komende nachten. Helaas was 125 euro per nacht net iets boven onze budget. We besloten wel op in de lounge zits op het strand van het hotel wel wat te drinken. Heerlijk uitzicht, heerlijk weertje en we zagen ook lekker. Ik heb daar mijn duurste cola van de vakantoe gehad, want je moest daar maar liefs 2.50 euro voor een cola betalen. Jaja als je 70 cent gewent bent is 2.50 ineens heel duur. Na 1 drankje zijn we even heel rustig door het dorpje gereden en kwamen we Nick en Albina tegen. Die gingen richting de tailor, want Albina had allemaal kleding laten maken. Na een korte stop reden we weer richting onze eigen plaatst. Vlak voordat we daar waren bedacht Carina ineens dat ze haar mobiel en bril was vergeten bij de lounge zit. Hun zijn samen terug gecrosst en Mel en ik zijn naar ons resort gereden. Hier even snel omgekleed en daarna heerlijk gegeten met zn tweeën op strand op 1 meter van de zee.

Op de weg terug kwamen we in een druk straatje van Lamai waar heel veel vrouwen/mannen/hoeren in de palen hingen en in barretjes aan het wachten waren op oude mannetjes. Wij zijn maar snel de mac finales ingevlogen voor een ijsco en zijn maar snel naar ons hotel gegaan. Onderweg kwamen we Michiel en Carina nog tegen, en gelukkig had ze alles weer gevonden.

Dag 57 ( 27 Augustus ) Koh Samui 2

Na heerlijk te hebben uitgeslapen moesten we vandaag verhuizen naar een andere plek op het eiland. We hadden gekozen voor een iets drukkere plek genaamd Chaweng. Michiel en Carina hadden de scooter nog en gingen nog even een tour maken en wij gingen alvast met de taxi naar het hotel toe. Waar een normale taxi 12.50 vraagt voor zo'n stukje kan je met de tuktuk voor 5 euro totaal. Bij aankomst werden we zo vriendelijk ontvangen dat je er gewoon vrolijk van werd. Van onze balkon had je uitzicht over de zee en een deel strand en de kamer zag er goed en schoon uit. Vandaag hebben we wederom een scooter gehuurd, maar nu met Nick en Albina. We hebben weer de zelfde ronde over het eiland gedaan dus veel nieuwe dingen hebben we niet gezien. Op drie kwart van de route begon het aardig te regenen en zo bleef het regenen tot we terug waren. We hadden het aardig koud en besloten om een lekkere bad te nemen.

In de avond moesten Nick en Albina weer terug naar het vis dorpje om opnieuw de kleding te passen. Wij vieren liepen alvast richting het stadje en kwamen als eerste aan op de food court. Die was een plek met allemaal kraampjes en etens tentjes. Je kan hier bij elk kraampje wat anders bestellen en zo krijg je uiteindelijk je avond eten. Wij hebben hier alleen even een snelle hap gehad en zijn daarna naar de pizzeria gegaan. Na een half uur wachten op Nick en Albina konden we onze pizza's bestellen. De pizza's gingen er ook vandaag weer lekker in moet ik zeggen. Na het eten zijn we nog even verder het stadje ingelopen om te kijken wat er allemaal te doen was. En om te kijken welke dingen we morgen avond konden doen. Ook hier was een soort hoeren laantje, wat van barretje naar discotheek ging qua grootte. Je kon hier drankjes bestellen als wett pussy en quik fuck, tenminste we gingen er vanuit dat het drankjes waren. Na een lange wandeling kwamen we weer terug bij ons hotelletje.

Dag 58 ( 28 augustus ) Koh Samui 3

Vandaag hebben we niet echt veel gedaan. We zijn op onze scooter naar een grote supermarkt gereden en hebbebn hier de lekkertjes broodjes gekocht. Bij terug komst in het hotel hebben we onze scooter ingeleverd en zijn we heerlijk in het zwembad geplonst. Hier hebben we ongeveer 1 uur lang in gezeten. We vonden het daarna we tijd om voor het eerst in de vakantie even lekker een middagje op het strand te liggen. Helaas hadden we nog geen voet op het strand toen het al begon te regenen. Koh Samui, bijna altijd mooi weer en net wanneer wij er zijn hebben we regen. Wat eerst nog druppelen was begon het later te gieten. In een beste looppas zijn we terug gelopen naar het hotel en daar ben ik in het zwembad gesprongen samen met Michiel. In de stromende regen gingen met de frisbee overgooien. De frisbee werd tot 2 maal zo door de wind op gepakt dat hij over de muren vloog en zo op straat belandde. Na een tijdje in het zwembad werd het tijd voor een douche en hebben we tot 6 uur even gerelaxt op bed. Tegen 6 uur zijn ik en mel het centrum ingelopen en zijn we onder andere in het grootte overdekt winkelcentrum geweest, waar ze wel echte kleding verkopen. Wanneer je over straat loopt wordt je constant aangesproken of je een pak wil laten maken. Wanneer je dan zegt dat je al 1 hebt kraken ze het liefst jouw pak helemaal af. Dit is te lang en die is niet mooi en de kwailiteit is niet goed. We trokken ons er niks van aan, want we wisten dat wij mooie en goede pakken hadden. Om half 8 hadden we met zn allen afgesproken op de food court om daar avond te eten. Heerlijk crap en kip snitzel heb ik gehad.

Om 9 uur moesten we toch nog maar onze boot en bustickets boeken voor de dag erna, want we zouden die dag naar Bangkok vertrekken. Dit is ons gelukt voor een heel mooi prijsje en we gingen allemaal weer tevreden terug naar de food court. Hier hebben we nog een aantal cocktails gedronken onder het genot van live muziek. Na de derde cocktail vond ik het wel genoeg en ben ik met mel naar het hotel gegaan. De rest kwamen 2 cocktails later ook aan in het hotel.

Dag 59 ( 29 augustus ) Koh Samui 4 + bus/boot Bangkok

• 02 September 2014 - 23:45

Piet En Janny Kooistraa:

Hallo jongelui,
    Wat een leek reisverslág.Het is voor zo herkenbaar omdat wij al zeker vijf of zes keer op Koh Samui zijn geweest met en zonder kinderen van Nederland en New Zealand.
    Wij logeerden altijd in Cwewang Regent Beach hotel.
    Jullie doen het goed ,als je jong bent moet je dit allemaal doen ofschoon wij veertig jaar ouder zijn en ook nog veel reizen . Nu zitten we nog lekker in Spanje in onze nieuwe villa met 34 Gr ,
    Over twee weken even een paar weken naar Nederland en dan weer terug naar Spanje .
    Febr . en maart weer naar New Zeland enz .enz. Wat een rotleven.
    Jongelui geniet er nog van en van elkaar ,dapper dat jullie dit allemaal doen ,toffff.
    Lieve groeten van ome Piet en Tante Jannie