Vietnam in notendop - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Jordy Koolhof - WaarBenJij.nu Vietnam in notendop - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Jordy Koolhof - WaarBenJij.nu

Vietnam in notendop

Door: Nick Koolhof

Blijf op de hoogte en volg Jordy

29 Juli 2014 | Cambodja, Khett Batdambang

Vietnam in een notendop,

Beginnend met het sleutelwoord hier, rijst, export nummer 1, en geeft een prachtige groene gloed over het land.

Het land ....

Waar transport op sommige momenten meer doet denken aan land turbulentie vind men hier ook prachtige wegen langs de kust!

Waar ongeveer de helft van de bevolking een scooter heeft.

Waar naar onze mening slaap overschat is in vergelijking met de pracht van het land.

Van hoge bergen en plekken onder zee niveau. (Sapa, Hoi an, Dalat en de mekong)

Waar men zoveel mogelijk probeert te vervoeren via scooters, en die wel tot metershoog beladen.

Waar eten en drinken levensbehoefte nummer 1 is, ze vollop genieten van rijstwijn met goed eten. En het goedkoopste biertje voor 10eurocent is te vinden.

Van vriendelijke mensen, maar ze na het gesprek altijd wat willen verkopen. Wat helaas leidt tot negeren, terwijl het soms ook goed bedoeld is.

Waar de mensen vergeten dat plastic "niet" afbreekbaar is door de natuur. En ze het land vervuilen door overal troep neer te gooien.

Van Verschil tussen noord en zuid, communisme en democratie. Prachtige stranden en de overblijfselen van de vele oorlogen. Trots op het land waar ze hard voor hebben gevochten.

.... Kilometer afgelegd in 19 Dagen 82 Uur in de bus doorgebracht .... Uur in de boot doorgebracht. En nu zullen we Vietnam verlaten.

Via het kloppend hart van Vietnam zullen wij verder reizen. De mekong is enorm, en heeft ons het primitieve leven van de mensen daar laten zien.

Bij de grens stappen we over in een andere boot, onder een andere vlag. Welkom in het land van de wonderen zoals men hier zegt.